vineri, 14 mai 2010

Diferente=tristete

Plecand din Bucuresti spre Lausanne,am trecut mai intai prin Ungaria,care m-a impresionat prin curatenia care exista si in localitati rurale,nu doar in orase.
La un moment dat am ajuns la Viena,ne-am cazat la un hotel foarte aproape de gara.
Dupa cateva ore petrecute in hotel,am iesit sa facem cativa pasi prin Viena.Am ales o zona apropiata de hotel si gara-Mariahilfer Strasse.O zona de shopping.Am observat oameni din toate colturile lumii,care traiesc sau sunt in tranzit prin Viena.Mi-au placut in mod special cladirile,arhitectura lor si faptul ca intr-un perimetru mic,am vazut 2 sau 3 magazine cu instrumente muzicale.
Seara am continuat drumul spre Zurich.In dimineata urmatoare,am ajuns la Zurich.M-au impresionat brusc spatiile generoase si bine gandite sau construite din aceasta gara.Tipic elvetian.Bravo,deja observasem o mare diferenta dintre Austria si Elvetia.
Apoi in cca 2 ore,am ajuns la Lausanne.Dupa ce ne-am cazat la Intervalle,am mers la spitalul CHUV pentru internare.Aici,timp de cateva zile de cand ne aflam in Lausanne,nu mi-a venit sa cred ca poate exista asa ceva.
Acest spital CHUV,este de marimea si complexitatea spitalului din Tg.Mures.Dar diferentele dintre ele ma intristeaza enorm.
Incepand cu consumabilele obligatorii pentru cei care viziteaza pacientii si terminand cu produse necesare pentru tratamentul pacientilor.
Spatiile din spital sunt gandite,construite in mod generos,nu ai impresia ca te sufoci.Nu exista nici-un fel de miros tipic de spital.
NU exista culoarea gri,totul este gandit foarte bine.Au apelat la artisti designeri pentru spatiul interior,mai ales pe holurile spitalului.NU exista liftieri,poti merge oriunde in spital,in afara de orele in care este interzis.
Pentru parinti sau pentru vizitatori,exista banca,magazin,exchange office,florarie,spatii de citit,de servit masa,de recreere,internet wireless free sau cu plata.
M-a impresionat  deasemenea ca s-au gandit si la parintii care au copii internati.Au creat spatii familiale unde exista personal angajat pentru ai sustine si pshic.In aceste spatii,exista un fel de bucatarie unde poti sa prepari ce doresti(gratis),plus biblioteci peste tot unde exista acest fel de spatii familiale.
In fiecare toaleta,exista absolut tot ce trebuie.Toate functioneaza ireprosabil.
Oare de ce, nu mai intr-o tara cum este Elvetia se poate ,iar la noi , in Romania nu ?
Diferentele sunt extrem de mari ,iar pur si simplu,eu cred ca nici intr-o mie de ani Romania nu v-a ajunge la  acest nivel.
In afara de ce am scris mai sus,ce mi s-a parut si mai important este modul de comportament al intregului
personal din acest spital.
NU am auzit nici macar o persoana care sa ridice tonul sau sa fie necuviincioasa.Sunt extrem de atenti si de civilizati.Bravo lor,rusine noua.Tot timpul vor sa te ajute,iti raspund la orice intrebare.
Diferentele conteaza.
Doamne , ai grija de noi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu